Kurser

ForeningsTilskud.dk drives af Danmarks mest erfarne fundraisere. Vi har i mere end 25 år rådgivet om og undervist vores kunder i hvordan man finansierer projekter ved hjælp af tilskud fra fonde og støtteordninger.

Vores erfarne undervisere, Ole Holst og Lotte Jensen, tilbyder både længerevarende kompetenceudviklingsforløb, dagskurser og kortere foredrag eller fyraftensmøder.

Vi udbyder i løbet af året ca. 12–16 dagskurser i fundraising – fordelt over hele landet og to gange om året den længere ”Fundraisinguddannelse”.

Vi står også gerne til rådighed som oplægsholder ved dit eget arrangement eller fyraftensmøde.

Undervisere og kursusledere

• Ole Holst. Medejer af UpFrontNet Aps og indehaver af kursus- og konsulentvirksomheden Formidlingscentret
  • Lotte Jensen. Medejer af UpFrontNet Aps og indehaver af kursus- og konsulentvirksomheden Up Front Europe

Aktuelle kurser

Region Nordjylland: Fundraisingkursus om Nye faciliteter i foreninger og lokalsamfund

• Lørdag d. 20. januar kl. 9.30 til 15.00 og
  • Lørdag d. 3. marts kl. 9.30 til 15.30

Brønderslevhallen, Knudsgade 15, 9700 Brønderslev.

Nye faciliteter i foreninger og lokalsamfund

Drømmer I om nye udendørsanlæg, renovering af en gammel nedslidt hal eller tilbygning til en eksisterende hal, et multifleksibelt aktivitetshus, restaurering af et forsamlingshus, etablering af nye udendørs bevægelsesfaciliteter eller lignende, så er dette kursus lige noget for jer.

Vi tager temperaturen på de nye typer af spændende faciliteter der efterspørges og hvordan man kan aflæse borgernes behov for samme. Hvordan man kan lave borgerinvolverende udviklingsprocesser frem mod at designe fremtidens bevægelseshus eller aktivitetscenter ude hos jer.

Vi følger jer fra de første spæde idéer, over indgåelse af formaliserede partnerskaber om projektet, hvordan man får udarbejdet sit skitseprojekt samt beskrevet indholdet udførligt til udarbejdelse af anlægs- og driftsbudget for projektet.

Bemærk: Kurset løber over to lørdage.

Formål med kurset

• At give foreningsledere og andre ildsjæle i Region Nord viden om og konkrete redskaber til projektudvikling og fundraising, med fokus på større anlægsprojekter
  • At deltagerne arbejder konkret med og får sparring på udvikling af eget projekt i foreningen eller i samarbejde med andre lokale aktører
  • At sikre, at I kommer godt fra start med henblik på at optimere jeres muligheder for ekstern funding til jeres anlægsprojekt.

Målgruppe

Foreningsledere og ildsjæle i by og på land, der gerne vil renovere eller udvikle nye indendørs og udendørsfaciliteter til bevægelses- og kulturformål. Der vil blive arbejdet med deltagernes egne projektideer på kurset. Da anlægsprojekter erfaringsmæssigt kræver mange ressourcer i et langt sejt træk, anbefales det at I deltager med 2-4 deltagere pr. forening. Hver deltagende forening skal indsende en kort beskrivelse af deres projektidé forud for kursusstart.

Programpunkter

Dag 1:

• Afdækning af behov for nye faciliteter
  • Trends og tendenser indenfor moderne foreningsbyggeri
  • Fonde og puljer der støtter anlæg og faciliteter – hvad forventer de?
  • Samarbejdspartnere – et must
  • Idébeskrivelse og idéudvikling af deltagerprojekter

Dag 2

• Succeshistorier fra andre spændende byggerier
  • Gruppearbejde om projektplanlægning
  • Opstilling af anlægs- og driftsbudget samt finansieringsplan
  • Ansøgningsteknik, tips og tricks. Det gode præsentationsmateriale.

Hent program øverst i højre kolonne.

Pris

Kr. 4.800 pr. forening inkl. 2 deltagere, undervisningsmateriale, forplejning samt et times gratis projekt supervision pr. forening efter kurset.

Prisen gælder for foreninger der er medlem af Foreningstilskud.dk, for øvrige deltagere er prisen kr. 5.800. Ved flere end to deltagere pr. forening betales kr. 1.000 pr. ekstra deltager.

Underviser

Gennemgående underviser er Lotte Jensen, indehaver af projektudviklings- og fundraisingvirksomheden Up Front Europe siden 1989 og medejer af UpFrontNet og ForeningsTilskud.dk

Lotte er tillige medlem af DGI-Østjylland Udvikling og medlem af forretningsudvalget i LAG Djursland.

Gæsteundervisere

Derudover vil en række kompetente gæsteundervisere dele ud af deres erfaringer, viden og muligheder.

Tilmelding

Tilmeldingsfrist senest d. 20. december 2017. Ved tilmelding angiv  venligst navn, forening/organisation, stillingsbetegnelse, kontaktinfo m.m. Tilmeld til: mail@upfronteurope.dk

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til Lotte Jensen: 40428511 eller på mail@upfronteurope.dk

Program kan hentes øverst i højre kolonne.

Dagskurser i fundraising

Med Ole Holsts ( Formidllingscentret) kursus i fundraising er du godt rustet til at tage fundrasingudfordringen op. Ole Holst havde sidste år mere end 350 personer på kursus. Med Formidlingscentrets kursus får du indblik i den nye satspulje, den nye socialfond, Erasmus plus og de mange private fonde osv. Du bliver i stand til at opstille en plan for at opnå støtte til dit næste projekt. Vi arbejder med konkrete anvisninger og eksempler på hvad, der virker.

På kurset arbejdes der med:

• Aktuelle trends, herunder hvilke projekttyper efterspørger bevillingsgiver
  • Effektive redskaber i forbindelse med idé - og konceptudvikling
  • Konkrete fundraising-redskaber, der styrker evnen til at arbejde med strategiske og tværfaglige udviklingsprojekter
  • Etablering af partnerskaber, udarbejdelse af finansieringsplaner og budgetter
  • Oversigt over både danske og EU´s støttemuligheder
  • Tilrettelæggelse og planlægning af konkret projekter.

Pris

Prisen for kursus er 3.185 kr.(eksklusiv moms). Kursusprisen dækker en dags undervisning, undervisningsmaterialer samt fuld forplejning.

Kontakt Ole holst for yderligere oplysninger om tid og sted samt tilmelding på:

Tlf.: 40 86 22 64 eller mail: oleholst@mail.tele.dk

Fundraisingkursus: Nye faciliteter i foreninger og lokalsamfund

Fundraising til Nye faciliteter i foreninger og lokalsamfund: ForeningsTilskud.dk, Up Front Europe og DGI Nordjylland udbyder aktuelt kursus for foreningsledere og ildsjæle i by og på land, der gerne vil renovere eller udvikle nye indendørs og udendørsfaciliteter til bevægelses- og kulturformål.

Tilmelding til DGI Nordjylland.

Spørg Netværket

Har du brug for at få svar på konkrete spørgsmål om tilskud og projekter, så kan du spørge de hundredevis af foreningsfolk, der er med i ForeningsTilskud.dk.

Klik på "Spørg Netværket" i menuen foroven. Skriv dit spørgsmål - så sender vi det videre til alle medlemmer af ForeningsTilskud.dk, og sender svarene direkte tilbage til din email.

Facilitetskursus i Brønderslev - Hent kursusfolder her

Hent en kursusfolder her. Klik på Læs mere...