Om os

Foreningstilskud.dk er et fundraising redskab rettet specielt mod foreningslivet.

Virksomheden bag Foreningstilskud.dk, UpFrontNet Aps, blev stiftet i 2001 og er et internetværk for fundraisere. Foreningstilskud.dk blev oprettet i 2013 på opfordring fra en række kommuner, som ønskede at kunne tilbyde deres foreninger nem adgang til information om de mange muligheder, der findes for at skaffe finansiering til store og små projekter og aktiviteter i lokalsamfundene.

Vi har mange års erfaring inden for fundraising og kender fundraiserens behov for aktuel information. Vi vil derfor løbende forsyne vores medlemmer med opdateret information om fundraising og projektudvikling gennem blandt andet vores nyhedsbrev, som udsendes en gang om måneden, vores tilskudsdatabase og en guide over fundraising for foreninger.

Vores database indeholder mere end 400 fonde og tilskudsmuligheder, primært landsdækkende – men udbygges løbende med lokale/regionale fonde og tilskudsmuligheder, i takt med at flere områder kommer med. I øjeblikket har mange kommuner valgt at give deres foreningsliv en håndsrækning ved at købe et abonnement til alle kommunens foreninger.

Desuden har vi hjemmesiden UpFrontNet.dk, som er for andre, der arbejder med fundraising. Her finder du ligeledes en tilskudsdatabase, ansøgningsfrister, en nyhedstjeneste og meget mere.

Folkene bag:

Lotte Jensen er founding partner i UpFrontNet Aps og er desuden indehaver af projektudviklings- og fundraising firmaet Up Front Europe. Lotte har arbejdet med fundraising i mere end 30 år og er dermed én af Danmarks mest erfarne inden for netop dette område.

Lotte er oprindelig læreruddannet og har tidligere været ansat som projektkonsulent i DGI Østjylland, Dansk Ungdoms Fællesråd samt Fritids- og Kulturforvaltningen, Aarhus Kommune. Udover at fundraise til en lang række større projekter er Lotte en skattet underviser i fundraising. Hun har således været ekstern lektor på Syddansk Universitet med et åbent fag i fundraising på humaniora. Derudover har hun i en lang årrække været tilknyttet som fast underviser i fundraising hos Dansk Magisterforening, Teknologisk Instituts efteruddannelse med flere, ligesom hun selv har udbudt sin egen fundraisinguddannelse siden 2008.

Lotte elsker at få ting til at lykkes, og det gør de som oftest, når hun er inde over med sin kyndige konsulentbistand.

Torben Märcher er tiltrådt som direktør i september 2020 og står for den daglige drift i UpFrontNet. Han har en baggrund som skolelærer og skoleleder og arbejder desuden som frivillig inden for foreningslivet, hvor han blandt andet er bestyrelsesformand i DGI Østjylland og bestyrelsesmedlem i DGI-Huset, Aarhus. Interessen for fundraising opstod, da han i forbindelse med sit bestyrelsesarbejde i Lystrup IF - Fodbold selv skulle søge midler til en ny kunstgræsbane. Lige siden har denne interesse holdt ved, hvorfor han så muligheder i at drive UpFrontNet.

Hent vores folder her, hvor du kan læse samlet om vores abonnementstyper og ydelser.

• Else Rohman

Spørgsmål/svar - 23.09.2021

Fonde til ridehal?

• Naturens Uge fik 248.000 danskere ud i naturen

Nyhed - 17.09.2021

400 natur- og friluftsarrangementer blev afholdt i denne weekend, og cirka en kvart million danskere kom ud i naturen i uge 36. Alt fra skoler, dagtilbud og foreninger til private havde hele ugen planlagt eventyr for alle.